Vasútmodell és Makett szaküzlet. Nézzen be hozzánk!

Kérdése van? +36 1 797 6075

Kategóriák
Vasútmodell és Makett szaküzlet. Nézzen be hozzánk!

Kérdése van? +36 1 797 6075

  • Kategóriák
    • Akciós termékek
    • Újdonságok
    • Frissen érkezett termékek
    • Vasútmodellezés
    • Makettek
    • Dioráma-, terepasztal építés
    • Festés, weathering
    • Ecsetek, Airbrush
    • Műanyag és fém profilok, lemezek, balsafa
    • Kész modellek
    • Hobby-Művész
    • RC-modellek
    • Szerszámok, Ragasztók
    • Könyvek, kiadványok
    • Vitrinek, tárolódobozok
    • Ajándéktárgyak, ruházat
    • Gyereksarok
    • Barkácsműhely
    • Gyártók
  • VMC Magazin
  • Hűségpontok felhasználása
  • Vasútmodell alkatrész rendelés
  • Kapcsolat
  1. VMC Magazin
  1. VMC Magazin
Vissza
Boeing 737

Boeing 737

Repülőgépekről, érdekességek, információk

2023.03.02 10:29

A világ egyik legnépszerűbb keskeny törzsű (vagy más kifejezéssel egy folyosós) utasszállító repülőgépe.
Története a 60-as években kezdődött, mikor a Boeing mérnökei létre akartak hozni egy két
hajtóműves rövid hatótávolságú gépet a B727-es alapjaiból merítkezve. Első prototípusa 1967-ben
repült.

Az érdeklődő vásárlók igényeit figyelembe véve született meg az első széria változat a 737-
100, mely a szárnyak alatt elhelyezett „szivarszerűen” elnyúló gondolában elhelyezett Pratt and
Whitney JT8D hajtóművel készült. Az első üzembe helyező a nyugatnémet Lufthansa volt. A
megnövelt befogadó képességű következő változat a 737-200 lett.

De itt nem állt meg az élet, tovább fejlesztették a típust, így megszületett a 737-300, ami 1984-ben epült
először. Több aerodinamikai finomítás imellett, megjelent a CFM 56 típusú hajtómű, amivel gazdaságosabbá
vált a repülés, nem mellékesen kisebb volt a zajterhelése az előd hajtóműhez képest. Ezt követték az
egyre nagyobb befogadó képességű alváltozatok, a 737-400-as és az 737-500-as modellek. A 737-200, 737-400 és 737-500-as sorozatot szokás 737 Classic-nak nevezni. 

Következő lépcsőfok a típus életében a NG azaz a Next Generation sorozat megjelenése volt. A 737-
600, 737-700, 737-800, 737-900 majd az ezekből létrehozott luxus BBJ (Boeing Business Jet) tartoznak ide.
Ezeknél a még hatékonyabb, korszerűsített CFM56 hajtómű került, jelentősen modernizálták a gép
elektronikai /avionikai rendszereit is. Ebből a sorozatból készült a legtöbb a 737-esek történetében.1993-ban repült első ízben Next Generation 737.


Jelenleg legmodernebb, gyártásban lévő változat a 737 MAX. 2016-ban repült először. A típus az előd
NG-n alapul, de még gazdaságosabb, kevesebb káros anyagot kibocsátó CFM International LEAP-1B
hajtóművet kapott. Ez nagyobb méretű, mint az előd CFM56, ezért, hogy ne érjen le földre a hajtómű
burkolata, megnövelték a futómű hosszát. Ez a orrfutónál látszik különösen, mert a gép orra kissé az
ég felé áll.


Az évtizedek során rengeteg légitársaság használta, használja napjainkig. Érdekesség, hogy katonai
változatok is megjelentek, T-43 az amerikai légierő (USAF) használta navigátor képzésre, ez egy
módosított 737-200-as. Az amerikai haditengerészet a 737-700 módosítatta az igényinek
megfelelően, ez lett a C-40A Clipper, általános szállítási feladatokra. USAF is kért a típusból, náluk
C-40B egy militarizált BBJ, magas rangú tisztek, politikusok szállítására alkalmazza. Szintén légierős változat a
C-40C, melyet hagyományos személy szállításra használnak.



Magyar vonatkozása is van a típusnak, hiszen a Malév első nyugati típusa a 737-200-as volt. Még a
nyolcvanas években felvetődött egy a szovjet típusokhoz hasonló befogadó képességű, de azoktól
kevesebbet fogyasztó, olcsóban repülhető típus beszerzése. Az akkori vezetőség a 737-es kedvező
tulajdonságai miatt döntött mellette. Sőt, az új Malév festés minta is ezen a típuson debütált. 2003-tól a
sajnálatos csődig, 2012-ig, 6 db 737-600, 7 db 737-700, 5 db 737-800-as repült a Malév színeiben .

Vissza
Oldaltérkép
  • Nyitóoldal
  • Termékek
  • Akciós termékek
  • Frissen érkezett termékek
  • Újdonságok
  • H0 vasútmodellek [1:87]
  • H0 Festékek, ragasztók H0 Festékek, ragasztók
  • Vasútmodell gyártók
  • Vasútmodell naptár 2022
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Vasútmodell Centrum Kft
  • 1113 Budapest, Nagyszőlős u. 9.
  • +36 1 797 6075
  • info@vasutmodell-centrum.hu
  • facebook

  • instagram

  • pinterest

  • youtube

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Hírlevelünkre itt
iratkozhat fel!

Feliratkozás
  • Akciós termékek
  • Újdonságok
  • Frissen érkezett termékek
  • Vasútmodellezés
  • Makettek
  • Dioráma-, terepasztal építés
  • Festés, weathering
  • Ecsetek, Airbrush
  • Műanyag és fém profilok, lemezek, balsafa
  • Kész modellek
  • Hobby-Művész
  • RC-modellek
  • Szerszámok, Ragasztók
  • Könyvek, kiadványok
  • Vitrinek, tárolódobozok
  • Ajándéktárgyak, ruházat
  • Gyereksarok
  • Barkácsműhely
  • Gyártók
  • VMC Magazin
  • Hűségpontok felhasználása
  • Vasútmodell alkatrész rendelés
  • Kapcsolat
Belépés
Regisztráció
Kosár
A kosár üres
Vásárláshoz kattintson ide!
Cookie beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhet, amivel elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.