Vasútmodell és Makett szaküzlet. Nézzen be hozzánk!

Kérdése van? +36 1 797 6075

Kategóriák
Vasútmodell és Makett szaküzlet. Nézzen be hozzánk!

Kérdése van? +36 1 797 6075

  • Kategóriák
    • Akciós termékek
    • Újdonságok
    • Frissen érkezett termékek
    • Vasútmodellezés
    • Makettek
    • Dioráma-, terepasztal építés
    • Festés, weathering
    • Ecsetek, Airbrush
    • Műanyag és fém profilok, lemezek, balsafa
    • Kész modellek
    • Hobby-Művész
    • RC-modellek
    • Szerszámok, Ragasztók
    • Könyvek, kiadványok
    • Vitrinek, tárolódobozok
    • Ajándéktárgyak, ruházat
    • Gyereksarok
    • Barkácsműhely
    • Gyártók
  • VMC Magazin
  • Hűségpontok felhasználása
  • Vasútmodell alkatrész rendelés
  • Kapcsolat
  1. VMC Magazin
  1. VMC Magazin
Vissza
Egy kis mozdonybemutató - MÁV V50 sorozat

Egy kis mozdonybemutató - MÁV V50 sorozat

2023.02.20 12:00 Molnár Balázs

                              MÁV V50 sorozatú fázisváltós villamos mozdonya




     



 Az első világháború utáni években a MÁV újból elkezdett foglalkozni a fővonali villamosítással. 1922-ben döntés született arról, hogy "az általános villamosítás céljaira kiszemelt Kandó-féle fázisváltós mozdony a Bp. Nyugati pályaudvar és Dunakeszi-Alag közötti vonalszakaszon az Államvasutak üzemében gyakorlatilag kipróbáltassék". Kandó Kálmán az elméletének megvalósításához a próbamozdony vontatómotorjaként az egyszerű és megbízható háromfázisú aszinkronmotort választotta. Új géptípusként megtervezte az ún. szinkron fázisváltót, amely egyfázisú 16 kV-os szinkronmotort, háromfázisú, 1000 V-os szinkrongenerátort és transzformátort egyesített egyetlen gépben. Kandó rudazathajtású próbamozdonya 1923-ban készült el. A mozdony villamosrészét a Ganz, a járműszerkezeti részét a MÁVAG gyártotta. Az egy évi próbaüzem Kandó fejlesztési elképzelését - különös tekintettel a fázisváltóra - igazolta. A próbaüzem során mutatkozó hiányosságokat a mozdony átépítése során megszüntették. Az 1928-ban üzembehelyezett, átépített próbamozdony futási teljesítménye a két évi üzeme során minteggy 62000 km volt. A lenti képeken az első kép az eredeti, a második kép az átalakított verzióról készült.

Főbb adatok:

Áramnem – 16 kV, 50 Hz
Állandó teljesítmény – 2 x 590 kW
Tengelyelrendezés – E
Ütközők közötti hossz – 9640 mm
Szolgálati tömeg – 74,5 t
Legnagyobb sebesség – 67 km/h


Forrás:
MÁV Vontatójármű Album
Mezei István: Mozdonyok
Wikipedia
Pinterest

 

Vissza
Oldaltérkép
  • Nyitóoldal
  • Termékek
  • Akciós termékek
  • Frissen érkezett termékek
  • Újdonságok
  • H0 vasútmodellek [1:87]
  • H0 Festékek, ragasztók H0 Festékek, ragasztók
  • Vasútmodell gyártók
  • Vasútmodell naptár 2022
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Vasútmodell Centrum Kft
  • 1113 Budapest, Nagyszőlős u. 9.
  • +36 1 797 6075
  • info@vasutmodell-centrum.hu
  • facebook

  • instagram

  • pinterest

  • youtube

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Hírlevelünkre itt
iratkozhat fel!

Feliratkozás
  • Akciós termékek
  • Újdonságok
  • Frissen érkezett termékek
  • Vasútmodellezés
  • Makettek
  • Dioráma-, terepasztal építés
  • Festés, weathering
  • Ecsetek, Airbrush
  • Műanyag és fém profilok, lemezek, balsafa
  • Kész modellek
  • Hobby-Művész
  • RC-modellek
  • Szerszámok, Ragasztók
  • Könyvek, kiadványok
  • Vitrinek, tárolódobozok
  • Ajándéktárgyak, ruházat
  • Gyereksarok
  • Barkácsműhely
  • Gyártók
  • VMC Magazin
  • Hűségpontok felhasználása
  • Vasútmodell alkatrész rendelés
  • Kapcsolat
Belépés
Regisztráció
Kosár
A kosár üres
Vásárláshoz kattintson ide!
Cookie beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhet, amivel elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.