Kérdése van? +36 1 797 6075
1/48 makett Mirage IIIC Fighter
Ragasztást és festést igénylő makett.A doboz nem tartalmazza a makett összeállításához és festéséhez szükséges ecsetet, festékeket és ragasztót.
A típusról:
A Dassault Mirage III / 5/50 egy francia egyhajtóműves vadászrepülőgép delta alakú lebenyű, vízszintes farok nélkül. 1955 végén a Dassault egyetlen prototípust kezdett építeni, amely megtartotta a delta szárnyat és egy megnagyobbított törzset, amely egy SNECMA Atar 101G1 motort tudott befogadni. Az így létrejött Mirage III-001-et 1956. november 17-én repültek, és mindössze két hónap után elérte az 1,52 ma-os repülési sebességet. A kézi vezérlésű kúpok használata a rögzített oldalsó bemenetekben és az Atar 101G2 motor tolóerővel 4490 kg-ra nőtt, lehetővé tette a sebesség 1,65 Ma-ra, majd a SERP rakétagyorsító használatával 1,8 Ma-ra történő növelését. A legnagyobb sebesség elérése érdekében a Dassault módosította a szárnyat, és az 1958. május 12-i első repülés után a Mirage IIIA egy további rakétahajtóművel elérte a 2,2 ma sebességet. Ez vezetett a kétüléses tandemülésekkel szerelt változat – a Mirage IIIB és az együléses Mirage IIIC interceptor – gyártásának elindításához. Utóbbi változatba beépített Cyrano AI radar volt, két 30 mm-es ágyút pedig Matra R.530 vagy AIM-9 Sidewinder levegő-levegő rakéták támogattak. A következő fontos változat a nagy hatótávolságú Mirage IIIE vadászbombázó volt, az Atar 9C motort kissé meghosszabbított hajótestbe építették. Ez a változat Cyrano II radarral volt felszerelve, amely a Doppler radarral és a TACAN navigációs rendszerrel kombinálva lehetővé tette a támadás végrehajtását alacsony magasságban a cél láthatósága nélkül minden időjárási körülmény között. A Mirage III (és az V és 50 származékai) módosító programok magukban foglalják a modern navigációs rendszerek telepítését, a fegyverek vezérlését és a modern fegyvertípusokhoz való igazítást. A második módosítási terület az Atar 9K-50 motorok beszerelése körülbelül 20%-kal nagyobb tolóerővel, alkalmazkodás a nyomás alatti központosított tankoláshoz és a repülés közbeni tankoláshoz, nulla-nulla osztályú katapult ülések felszerelése, jobb láthatóság az autóból. kabin, elülső vezérlőfelületek felszerelése a manőverezhetőséget növelő légiharcban, alkalmazkodás a konténerek szállításához, pl. elektronikus hadviseléshez, lézeres céljelölés, célfelismerés vagy infravörös képalkotás. Műszaki adatok (IIIC verzió): hossz: 14,77 m, szárnyfesztávolság: 8,22 m, magasság: 4,25 m, maximális sebesség: 2,2 Ma, emelkedési sebesség: 83 m/s, maximális hatótáv (kiegészítő tartályokkal): 4000 km, maximális magasság 17 000 m, felszereltség : rögzített - két 30 mm-es DEFA 552 ágyú, felfüggesztve (Mirage 5) - 4200 kg rakományig.