Kérdése van? +36 1 797 6075
A doboz nem tartalmazza a makett összeállításához és festéséhez szükséges ecsetet, festékeket és ragasztót.
A típusról:
A General-Dynamics F16 Falcon egy amerikai egymotoros, többcélú könnyűvadász és rohamosztagos. Az F-16 projekt munkálatai 1971-ben kezdődtek a General Dynamics konszernnél (amely 1993-ban a Lockheed Martin óriáscég része volt), és beszállt az Egyesült Államok légierejének egy könnyű többcélú vadászrepülő (LWF) versenyébe. Az YF-16 prototípusa 1974. február 2-án repült először. Technikai szempontból áttörést jelentett a számítógépes elektromos fly-by-wire vezérlőrendszer alkalmazása, amely lehetővé tette a szárnyak és a farok területének csökkentését, és ezáltal az egész repülőgép tömegének csökkentését. Az F-16 volt az első vadászgép a világon, amely ilyen rendszert használt. Az első változatok nagyrészt alumíniumötvözetekből készültek (a teljes szerkezet kb. 83%-a), de idővel átadták helyét a kompozitoknak. Az F-16 különböző változatait a hajtóművek három változata hajtja meg: Pratt-Whitney F-100-PW-200, General Electric F110-GE100 és Pratt-Whitney F-100-PW-2020. Az irányítórendszer "agya" az APG-66 radar volt, amelyet később az APG-68 (V) radar váltott fel. Érdemes megjegyezni, hogy az YF-16 tervezése olyan sikeresnek bizonyult, hogy nemcsak az LWF versenyt nyerte meg az USA-ban (a Northrop YF-17 repülőgéppel versenyezve), hanem egy többszereplőre szóló centenáriumi szerződést is. harcos az európai NATO-országok számára. Riválisai a Dassault Mirage F.1 és SAAB J-37 Viggen gépek voltak. Az F-16 sorozatgyártása 1975-ben kezdődött. Ezen az európai NATO-országok is részt vettek, amelyek számára ez az új repülési technológiák injekciója volt. A végső összeszerelést az USA-ban, Belgiumban és Hollandiában végezték el. 1978. augusztus 7-én repült az első F-16A Fighting Falcon. Ez az F-16 rohamváltozata, elsősorban földi célpontok elleni küzdelemre szolgál. Az F-16 a harcban is bevált, sorozatos légi győzelmekkel a libanoni háborúban (1982) és a Sivatagi vihar hadműveletben (1991). A 20. század végére több mint 4000 darabot gyártottak ebből a sikeres repülőgépből. Az F-16-nak hat alapváltozata volt, A, C, E (együléses) és B, D, F (kétüléses) jelzéssel. E hat modell alapján számos frissítést hoznak létre, amelyek leggyakrabban a "Block” jelzéssel ellátott repüléselektronika cseréjéhez kapcsolódnak.