Kérdése van? +36 1 797 6075
A doboz nem tartalmazza a makett összeállításához és festéséhez szükséges ecsetet, festékeket és ragasztót.
A típusról:Az F-5 egy legendás vadászrepülőgép, amelyet az amerikai Northrop cég tervezett és épített, amely az 1960-as években az egyetlen harci repülőgépgyártó volt, amely könnyű és olcsó vadászgépet kínált. Az F-5-öt két változatban gyártották; együléses, F-5A jelzésű vadászgép és kétüléses, gyakorló és harci F-5B. Az F-5 sokkal kisebb volt, mint a modern vadászgépek, amelyek súlya körülbelül egyharmada a népszerű F-4 Phantom tömegének. Ilyen kis méretet a benne használt motoroknak köszönhetett. A Northrop tervezői korai előrelépést láttak a kisméretű turbósugárhajtóművek fejlesztésében, amelyeket irányított rakétákhoz és pilóta nélküli légi járművekhez építettek. Úgy találták, hogy ezek a hajtóművek kedvező tolóerő-tömeg arányúak, és mivel viszonylag kicsik is voltak, kétmotoros repülőgépekben is használhatóak, így nagyobb meghajtás-megbízhatóság érhető el. A gépen nem volt bonyolult repüléselektronika és elektronika, így a küldetésre és az ellenőrzésekre való felkészülés nem igényelt sok munkát. Ennek eredményeként az ezekkel a gépekkel felfegyverzett egységek harckészültsége nagyon magas volt, különösen az akkori korszak többi szuperszonikus repülőgépével összehasonlítva. Az F-5 viszonylag egyszerű felszereléssel rendelkezett, ami korlátozta harci képességeit, de ennek ellenére a gép ésszerű kompromisszumot jelentett az ár és az érték között. Jelentős védelmi és offenzív potenciált biztosított a szegény országok légi közlekedésének. A Northrop tervezői igyekeztek a lehető legkisebb vadászgépet megépíteni. Az F-5A a gép orrába szerelt két 20 mm-es M39A-2 ágyúval volt felfegyverezve, a lőszerkészlet pedig fegyverenként 280 lőszer volt. A lőszerhez való hozzájutás, karbantartás és pótlás nem okozott gondot, ahogy az egyéb karbantartási tevékenységek sem. Az összes csapat elérhető közelségbe került a földön álló páncélos számára. Hasonlóan egyszerű volt az ágyúk beállítását úgy állítani, hogy sorozatuk a gép előtt egy meghatározott ponton konvergáljon. Az alapvető eszközök elegendőek voltak ehhez. Az ágyúk elméleti tűzsebessége 1500 lövés volt percenként. Ennek a fegyvernek még egy rövid felrobbanása is pusztító hatású lehet. A szárnyvégeket a Sidewinder rakéták felakasztására tervezték, amelyek egy félelmetes levegő-levegő fegyver. Az F-5 stabil és jó vezetési tulajdonságokkal rendelkezik, így nagy pontosságot érhet el az ágyúk lövésénél. Az F-5A-val ellentétben a Freedom Fighter F-5B kétüléses változata nem volt ágyúkkal felfegyverkezve, de az együléses változathoz hasonlóan hét felfüggesztési csomót kapott a különféle fegyverekhez és további üzemanyagtartályokhoz. Az F-5 már sokszor bevált földi célpontok elleni támadásokban, alacsony és nagy sebességnél is manőverezhető volt, jól látható volt az utastérből, nagyon stabil volt. Amikor az F-5 1964-ben szolgálatba állt, azonnal sikeres volt: 85 százalék. Az akkori harci versenyek ennek a kis harcosnak a sikerét eredményezték. 1971 januárjában az elvégzett módosítások miatt az F-5A / B-t átnevezték F-5E-re, ismertebb nevén Tiger II-re. Két évvel később megjelent a Tiger II kétüléses változata is, F-5F néven. Az E / F változatban ezt a gépet bevezető repülőgépként használják, majd a pilóták F-18-ra váltanak. 1994 óta a Northrop Grumman és az USAAF intenzíven együttműködik az F-5E / F repülőgép vázának, repülési elektronikájának és pilótafülkéjének továbbfejlesztésében. Ennek eredményeként a Northrop Grumman felkészült az F-5A / B repülőgépek következő négy szakaszban történő modernizálására, vagy azonnal a Tiger IV néven ismert legmagasabb színvonalra. A fejlesztések a repülőgép több hatótávolságú radarral (pl. APG-66) való felszerelését, harci küldetésszámítógépet, többfunkciós képalkotó rendszereket az utastérben, HUD-t, navigációs rendszert, fedélzeti oxigéngeneráló berendezést, katapult ülést, fegyverkezelő rendszert, modern repülésirányító rendszerek, valamint könnyebb vagy erősebb anyagokból készült vázelemek cseréje. Az F-5 olyan elemeket is kínál, mint az F-20-tól kölcsönzött harci küldetés szoftver, erősebb hajtóművek. Akár szárnycserét is rendelhet, ami lehetővé teszi Maverick rakéták felakasztását. Sokkal több lehetőség van és lesz a korszerűsítésre, mert a Northrop / Grumman mérnökei folyamatosan dolgoznak rajta. Így nem meglepő, hogy az F-5 az egyik legsikeresebb exporttermék az amerikai repülőgépipar történetében.