Kérdése van? +36 1 797 6075
1/48 T-HARRIER T2/T4/T8
Repülőgép makett. Méretarány:: 1/48
Összerakást és festést igénylő makett.
A doboz nem tartalmazza a makett összeállításához és festéséhez szükséges ecsetet, festékeket és ragasztót.A típusról:A BAe Harrier egy brit együléses V / STOL vadász-, támadó- és felderítő repülőgép, duralumínium félhéjszerkezettel. A Harrier építésének eredete 1957-ben keresendő, amikor Lord Sydney Camm (Hawker Aircraft) és Dr. Stanley Hooker (Bristoli Siddeley Engines) megkezdte egy taktikai repülőgép építését a bristoli üzemek legújabb turbóventilátoros motorjával, akkor még BS néven. 53. Kifejezetten a függőleges tolóerő-vektorhoz lett igazítva, így biztosítva a merevszárnyú repülőgépek függőleges felszállását. A motor kipufogógázait négy lépcsőzetes fúvókára irányították, amelyek párban helyezkedtek el a törzs elején és hátulján. A fúvókák elfordulási tartománya meghaladta a 90 fokot, ami lehetővé tette a kipufogógázok közvetlen hátrafelé irányítását normál repüléskor, függőlegesen lefelé a fel- és leszálláskor, illetve az átmeneti szakaszban bármilyen szögbe. A motor köré a Camm egy kompakt, hagyományos, magas szárnyú fém repülőgépvázat épített. A törzs elülső részében egyszemélyes kabin kapott helyet, mely mellett két fix, álló légbeömlő volt a félkör keresztmetszetű motorokhoz. A kétkerekű fő- és egykerekű futómű párhuzamosan épült a törzs középső tengelyébe. A hat prototípus közül az első 1960. október 21-én szállt fel először. Kevesebb mint egy év elteltével teljes átmenet történt a függőleges emelkedésről a vízszintes repülésre és ismét lebegésre. 1965 februárjában az Egyesült Királyság kormánya hat tesztrepülőgépet rendelt. Ezek voltak az első példák, amelyek a Harrier nevet kapták. A szabványos Harrier repülőgépeket Nagy-Britannián kívül egyedül a spanyol haditengerészet használja, ahol a gépeket Matador néven ismerik. A mai napig a Harrier repülőgép egy tucat változatát gyártották le. Kronológiailag az első a Harrier GR.1 volt (1969-ben szolgálatba állított támadó repülőgép). Gyorsan elkészült a T.3-as verzió, vagyis a Harrier GR.1 kétszemélyes iskolai verziója. A következő változat a Harrier GR.3, amely a Pegasus 11 Mk 103 hajtóművekkel szerelt repülőgép legmodernebb rohamváltozata, 1978-tól a Sea Harrier jelzésű változatot is gyártják, az FRS.MK.1 típust. amely a falklandi háború idején kitüntette magát.