Kérdése van? +36 1 797 6075
Kiépült a pályarendszer, ki vannak állítva a pontok, próbaképpen gurulnak az első szerelvények, de valami lényeges még mindig hiányzik - a jelzések. A prototípusban forma- és fényfőjelzések mutatják meg a mozdonyvezetőnek, hogy szabad-e haladni, és milyen sebességgel haladhat a közelgő pályaszakaszon. A modellvasúton a "mozdonyvezető" a sebességszabályzójánál ül, és tulajdonképpen nincs is szüksége jelzésre, mert a pályán és a látásban lévő feszültség segítségével irányítja a vonatokat. Ennek ellenére a legtöbb vasútmodell azt szeretné, ha az elrendezésüket a prototípuson alapuló jelekkel látnák el. De milyen jelek vannak, mit jelentenek és hol kell beállítani?Ez a brosúra elmagyarázza az alapvető áramvezérelt modelljeleket, bemutatja a vasúti jelzők telepítési helyeit, és konkrét tippeket ad arra vonatkozóan, hogyan kapcsolhatja át ezeket az analóg vagy digitális eszközöket, a térközvezérléstől a tolatójelzésekig, valamint a szintbeli fénysorompós kereszteződésekig. A könyv a DB, DR és DB AG német vasutak jelzési rendszerét veszi alapul. A kiadvány elsősorban a Roco / Fleischmann által is forgalmazott H0 és N méretarányú Viessmann jelzőkre fókuszál, de a régebbi modellek vagy más gyártóktól származó és más méretarányú vasúti jelzők is beállíthatók, csatlakoztathatók ezen utasítások szerint. Ezen kívül szóba kerül néhány vasúti fogalom, tolatás és másodlagos jelzés részletes jelentése, bemutatása is. Az áramköri javaslatok elsősorban egyenáramú modellvasutak számára készültek, de többségük kisebb módosításokkal váltakozó áramú rendszereken (Märklin) is használható.Szerző / tartalomfelelős: Wolfgang Wutzmer / Günther Feuereißen