Kérdése van? +36 1 797 6075
A doboz nem tartalmazza a makett összeállításához és festéséhez szükséges ecsetet, festékeket és ragasztót.Az M1 Abrams egy modern, 3. generációs amerikai fő harckocsi. A jármű első prototípusait az 1970-es években készítették el, az 1979-ben megkezdett sorozatgyártás pedig a mai napig tart. A mai napig (2018) körülbelül 10500 ilyen típusú harckocsit gyártottak. Az M1 Abrams turbótengelyes (turbinás) motorral működik Avco Lycoming AGT-1500C 1500 LE. A járművet az M1-es változatban 105 mm-es M68A1 harckocsiágyúval, az M1A1-es és újabb verziókban pedig egy 120 mm-es M256-os harckocsiágyúval szerelték fel. A kiegészítő fegyverzet 1 db 12,7 mm-es géppuska és 2 db 7,62 mm-es M240-es géppuska.Az M1 Abrams az általa bejelentett új fő harckocsi iránti igényre válaszul készült Az amerikai hadsereg már a huszadik század 60-as éveiben. Az új jármű a Patton család harckocsijait (M47-M48-M60) váltotta fel az amerikai hadseregben. Az MBT-70 projektben kezdetben német cégekkel indult az együttműködés. Néhány év elteltével azonban az együttműködés megszűnt, és a további munka csak az amerikai cégekre irányult, különösen a Chrysler Defense konszernnél. A nagyon hosszú, közel 15 évig tartó elemző, tanulmányi és kísérleti munka ellenére az 1980-as évek elején vezették be a vonalba. M1 Abrams Kiderült, hogy ez egy szinte forradalmi szerkezet, és messze felülmúlja az akkori szovjeteket. M1 Abrams Elsősorban az 1979 előtt példátlan, az ebbe az osztályba tartozó tankokban tapasztalt mobilitás és manőverezhetőség jellemzi, köszönhetően az erőteljes 1500 LE-s motor használatának. A másik dolog az volt, hogy a turbinás motor választása sikertelennek bizonyult, mert nagyon gondos karbantartást igényel, és hajlamos meggyulladni. M1 Abrams nagyon jó páncélzattal is rendelkezik, kompozitokat és SKO-t (tűzvezető rendszer) használ. Az M1A1 változatban egy remek 120 mm-es fegyverrel is felvértezték. A sorozatgyártás során a harckocsinak több változata is készült M1 Abrams. Az első jelentős fejlesztések az M1A1 változaton történtek, melynek gyártását 1985-ben kezdték meg - főként a 105 mm-es löveg helyett sokkal hatékonyabb, 120-as kaliberű ágyúval. 1992-ben lépett be a sorba az M1A2-es változat, a korábbi verzióknál jóval gazdagabb elektronikai felszereléssel és szegényített uránt használó páncélzattal. Aztán jött az M1A2 SEP verzió még tökéletesebb páncélzattal. Az Abrams harckocsi utolsó fejlesztési verziói az M1A2 SEPv2 és M1A2 SEPv3 változatok, amelyek fejlett információcserét, harctéri irányítást, tűzvezérlő rendszereket és továbbfejlesztett másodlagos fegyvervezérlő rendszereket tartalmaznak. Az M1 Abrams tankot számos országba exportálták, többek között Szaúd-Arábiába, Ausztráliába, Egyiptomba és Kuvaitba. Az ilyen típusú járművek több hadműveletben is részt vettek, ezek közül a legfontosabbak az 1990-1991-es Öböl-háború és a 2003-as iraki háború voltak.Az Oshkosh M1070 egy amerikai katonai nehéz tehergépjármű-traktor, amelyet elsősorban tankok szállítására fejlesztettek ki. A jármű gyártása 1992-ben kezdődött és jelenleg is tart. A teherautót egyetlen Detroit-Diesel vagy Catterpilar dízelmotor hajtja 500 vagy 700 LE-vel. A traktor 9,09 méter hosszú és 2,59 méter széles. A végsebesség 72 és 81 km/h között van. Az Oshkosh M1070-et az amerikai fegyveres erők igényeire fejlesztették ki, amelyek az 1980-as évek végén új kerekes hordozót akartak szerezni az M1 Abrams MBT-ekhez. A jármű alapváltozata az M1070A0 modell, amelyet összesen mintegy 2500 darabban szállítottak le az amerikai hadseregnek. A modernizált változat (M1070A1) első megrendelése 2011-ben kezdődött. A jelenleg a brit hadsereg által használt M1070F változata is elkészült. 2008-ban megjelent a Global HET változat is, amely elsősorban az exportpiacokat célozza meg. Az Oshkosh M1070 típusú járműveket a 2001 utáni afganisztáni hadműveletek során és a 2003-as iraki háború idején használták.