Kérdése van? +36 1 797 6075
Tamiya termékek széles választékban!
Adatok:
Méretarány: 1:35
Korhatár: 14+
Alkatrészek száma: n/a
Hossz: n/a
Az összeállításához szükséges makettragasztót, makettfestékeket és szerszámokat a készlet nem tartalmazza!
A Horch 1A (vagy: Horch 108) egy német terepjáró személyautó a két világháború közötti időszakból és a második világháborúból. Ennek az autónak az első prototípusai az 1930-as évek közepén készültek, a sorozatgyártás 1938-ban indult és 1941-ig tartott. A jármű 4,85 méter hosszú, 2,04 méter magas és 2 méter széles volt, saját tömege elérte a 3600 kilogrammot. A hajtásról egy egyhengeres, 3,8 literes, 81 LE-s teljesítményű Auto-Union motor gondoskodott. Idővel azonban a (Németországban gyártott) Ford motort használták, amelynek teljesítménye 78 LE. A Horch 1A-t a német fegyveres erők igényeire fejlesztették ki, amely az 1933 utáni rohamos növekedéssel együtt egy univerzális, könnyű és lehetőleg megbízható személyszállító terepjáró beszerzését tűzte ki célul. A horchi üzem ezeket az igényeket az alábbiakban bemutatott jármű fejlesztésével elégítette ki. A jármű olyan megoldásokat alkalmaz, mint például az összkerékhajtás, az egyes kerekek független felfüggesztése vagy az összes kerék elforgatásának lehetősége. Az utolsó megoldás egyébként a működés során nagyon sikertelennek bizonyult. Érdemes megjegyezni, hogy már a második világháború során leegyszerűsödött az autó kialakítása, ami például abban nyilvánult meg, hogy a pótkerekek számára elhagyták a törzs mélyedéseit. A Horch 1A gyakorlatilag minden fronton szolgált a német fegyveres erőknél 1945-ig.A Kfz.15 egy német, közepes, terepjáró a két világháború közötti időszakból és a második világháborúból. Az autót 1937-1943 között gyártották. A hajtást egyetlen 8 hengeres motor biztosította, teljesítménytől függően 80-90 LE, űrtartalma 3,5-3,8 liter. A normál változatban az autó 4,7 méter hosszú és 1,86 méter széles volt. Az autónak nem volt állandó fegyverzete. A gyártási folyamat során körülbelül 12 000 ilyen típusú jármű készült.A Kfz.15-öt a Horch cég fejlesztette ki a német fegyveres erők igényeire, elsősorban kommunikációs egységekben való használatra. Az autó, bár viszonylag nagy teljesítményű motorral rendelkezett, a túl nagy tömeg és a hosszú tengelytáv miatt nem ment jól terepen. Ennek ellenére szolgálatba állították, és a Wehrmachtban szállítóautóként, szolgálati autóként, de magas rangú német tisztek által használt járműként is használták. Természetesen egy speciális rádiókommunikációs jármű (németül Funkkraftwagen) szerepét is betöltötte. Az ilyen típusú járműveket intenzíven használták, különösen a második világháború elején, többek között a franciaországi hadjárat idején (1940), Észak-Afrikában (1941-1943) vagy a keleti fronton (1941-től).