Kérdése van? +36 1 797 6075
Tamiya termékek széles választékban!
Adatok:
Méretarány: 1:350
Korhatár: 14+
Alkatrészek száma: n/a
Hossz: n/a
Az összeállításához szükséges makettragasztót, makettfestékeket és szerszámokat a készlet nem tartalmazza!
A Mogami egy japán nehézcirkáló volt, amelynek gerincét 1931-ben fektették le, 1934 márciusában bocsátották vízre, és 1935 júliusában állították hadrendbe a Japán Birodalmi Haditengerészetnél. A hajó hossza 201 m, szélessége 18 m, a tényleges vízkiszorítása módosítások után 13 400 tonna. A Mogami cirkáló maximális sebessége körülbelül 34-35 csomó volt. A második világháború kitörésekor a fő fegyverzet 10 203 mm-es löveg volt öt ikertornyban, a kiegészítő fegyverzet pedig: 8 db 127 mm-es löveg és 12 db 610 mm-es torpedócső.A Mogami volt az első ilyen típusú cirkáló, amely ugyanazt a nevet viselte - azaz a Mogami. Az ilyen típusú cirkálókat eredetileg könnyűnek építették, hogy megfeleljenek az 1922-es Washingtoni Leszerelési Szerződés követelményeinek. Sőt, az induláskor mindössze 9500 tonnát mozgattak ki az e szerződésben a cirkálókra előírt 10.000 tonna helyett. Ugyanakkor hatalmas tüzérséggel rendelkeztek, akár 15 155 mm-es ágyúval, öt toronyban, három ágyúban! A japán tervezők azonban már a tervezési szakaszban feltételezték az ilyen típusú egységek utólagos, 203 mm-es lövegekkel történő utólagos felszerelését, ami valójában később történt. Az első japán hajók egyikeként hegesztési technikákat alkalmaztak az építésük során, de a hajógyárak e téren szerzett csekély tapasztalata miatt ez működési problémákhoz vezetett - akárcsak a rossz súlypont. A korszerűsítés során ezeket a hibákat minden ilyen típusú egységen megszüntettük. A Mogami cirkáló csataútvonala a második világháborúban 1941 decemberében kezdődött a francia Indokína területén végrehajtott japán akciók támogatásával. 1941/1942 fordulóján Mogami továbbra is támogatta és fedezte a japán partraszállásokat, de már a mai Indonéziában. 1942 februárjában a cirkáló a Szunda-szorosban harcolt. Részt vett a midwayi csatában is (1942. június), ahol kanyarodás közben eltalálta a "Mikuma" cirkáló oldalát. A súlyos károk miatt Japánba irányították, ahol leszedték róla a tattüzérségi tornyokat és megnövelték a szállított hidroplánok számát. A Mogami cirkáló 1944. október 25-én süllyedt el a Leyte-öböli csata során.