Kérdése van? +36 1 797 6075
Tamiya termékek széles választékban!
Adatok:
Méretarány: 1:32
Korhatár: 14+
Alkatrészek száma: n/a
Hossz: n/a
Az összeállításához szükséges makettragasztót, makettfestékeket és szerszámokat a készlet nem tartalmazza!
A McDonnell Douglas F-15 Eagle egy amerikai kéthajtóműves vadász- és támadórepülőgép, melynek első repülésére 1972. július 27-én került sor. Az F-15 repülőgép a Vietnam feletti légiharc tapasztalatainak eredménye, és egyben az USAAF válasza a szovjet Mig-23 és Mig-25 vadászgépekre. Az FX (Fighter Experimental) projekt részeként hozták létre, melynek győztese McDonnell-Douglas lett 1969-ben. Az F-15 tervezésénél különös hangsúlyt fektettek a szolgálati idő maximális csökkentésére. Elsősorban egyrészt a lehető legkönnyebben használható elemek beépítésén, másrészt az embert mintegy tehermentesítő automata rendszerek alkalmazásán alapult. Ennek köszönhetően az F-4 Phantom utódja, minden tekintetben felülmúlva, feleannyi idő alatt kiszolgálható. Az F-15 másik erőssége a Pratt-Whitney F100 utóégető hajtóműpár, amelyek 4500 kg-mal nagyobb tolóerőt adnak, mint amennyit maga a gép súlya mér, így a nagy sebesség feláldozása nélkül képes szűk kanyarokat megtenni. Ezenkívül lehetővé teszi hatalmas mennyiségű további fegyver felfüggesztését 8 csomóra a szárnyak és a törzs alatt. Attól a pillanattól kezdve, hogy az F-15 szolgálatba állt, több változat készült. A C és D változat az együléses és a kétüléses repülőgépek második generációja, amely 1979-ben váltotta fel az A és B változatot. Külsőleg nem sokban különböznek tőlük, de a repüléselektronika átfogó módosításon esett át, ami az Eagle-t egyenletessé tette. halálosabb fegyver. Az 1980-as években az F-15D ASAT műholdellenes rakétákkal is kísérletezett. Ezzel egy időben az F15-E Strike Eagle változatát is fejlesztették. A korábbi modellekkel ellentétben az E változat nem csak egy légi fölényre használt vadászgép, hanem egy rohamgép is, amely sokféle lehetőséget kínál a földi célpontok elleni támadásokra. Az E verzió 1988-ban állt forgalomba, és várhatóan 2035-ig marad a kínálatban. Egy másik változat az F-15J, amelyet Japánban exportálnak és gyártanak licenc alapján. Az F-15-ös repülőgépeket számos országba exportálták, köztük Japánba, Izraelbe, Szaúd-Arábiába és Dél-Koreába. Az F-15 nagyon értékes gépnek bizonyult, többek között légi győzelmeket aratott. A Sivatagi Vihar hadművelet és a 2003-as iraki invázió során. Műszaki adatok (E változat): Maximális sebesség: 2660 km/h, emelkedési sebesség: 255 m/s, praktikus mennyezet 19500 m, maximális hatótáv: 5580 km, fegyverzet: fix - 1 db hatcsövű M61A-1 20 mm-es gépágyú, felfüggesztve - 10660 kg terhelésig.