Kérdése van? +36 1 797 6075
Tamiya termékek széles választékban!
Adatok:
Méretarány: 1:12
Korhatár: 14+
Alkatrészek száma: n/a
Hossz: n/a
Az összeállításához szükséges makettragasztót, makettfestékeket és szerszámokat a készlet nem tartalmazza!
A világ egyik leghíresebb motoros bemutatója kétévente kerül megrendezésre Nyugat-Németországban, Kölnben, és az 1980-as kiállítás minden bizonnyal az egyik legfeledhetetlenebb lesz. Az egyik ok az volt, hogy a Honda először adta ki CX500-as turbóját, a második pedig az, hogy bemutatták a Suzuki GSX1100S „Katana”-ját (japánul kard). A Honda CX500 fejlett motortechnikájával, a Katana pedig fejlett és agresszív karosszériájával hívta fel magára a figyelmet, amely szakított a hagyományos motorkerékpár-stílussal. Bár a Katana GSX1100S stílus lenyűgözte a sok ezer nézőt, szinte mindenki azt hitte, hogy csak bemutató, és a gyártási modell egészen más lesz.1981 nyarán a Suzuki kiadta a sorozatgyártású Katanát, amelynek karosszériája szinte pontosan megegyezik a kölni kiállításon látottakkal, a motor és a futómű finom fejlesztéseivel. A karosszéria stílusa a nyugat-német Hans A. Muth zsenialitásának köszönhető, aki sok időt töltött a vezető kényelmének kialakításával, és ez számos szélcsatorna-teszten bevált. A teljes stílus a legjobb vezetőállás kutatásából származott, és a hátrafelé elhelyezett hátsó lépések és az egyedi tankstílus nem csak a tetszetős sugárhajtású megjelenés miatt készült.A nagy térfogatú üzemanyagtartályt és a kis burkolatot összekeverték a legjobb légáramlás érdekében a motoros és a kerékpár körül. Bár a biciklin leginkább a stílusa tűnik fel, minden alkatrésze minőségi. A motor léghűtéses, párhuzamos 4-es 1075 köbcentis, 16 szeleppel. Az egyedülálló Suzuki TSCC (Twin Swirl Combustion Chamber) motorral 111 LE-t ad le. Ez a hatalmas erő 230 k/h-s közúti sebességre is átadódik, és egyedi karosszéria-stílusa stabilan tartja még ilyen nagy sebességeknél is. A Suzuki egy 1000 köbcentis Katana GSX1000S-t szállít az amerikai piacra, és egy 750 köbcentis változatot is az európai piacra. A japán rajongók kérései arra késztették a Suzukit, hogy piacra dobjon egy 750 köbcentis Katana GSX750S-t is.