Kérdése van? +36 1 797 6075
Tamiya termékek széles választékban!
Adatok:
Méretarány: 1:35
Korhatár: 14+
Alkatrészek száma: n/a
Hossz: n/a
Az összeállításához szükséges makettragasztót, makettfestékeket és szerszámokat a készlet nem tartalmazza!
A Mark II tank egy brit tank, amelyet gyakran az első világháborús nehéz harckocsik közé sorolnak. Ennek az autónak az első prototípusai 1916-ban jelentek meg, és a sorozatgyártás 1916-1917 fordulóján folytatódott. Ennek eredményeként 50 ilyen típusú harckocsit hoztak létre. Az autót egyetlen karburátoros motor hajtotta 105 LE teljesítménnyel, súlya 27-28 tonna között mozgott. A jármű fegyverzete (az ún. Male változatban) két 57 mm-es ágyúból és három 8 mm-es Hotchkiss géppuskából állt, míg az ún. Női változat - öt géppuska, köztük egy 8 mm-es Hotchkiss és négy 7,7 mm-es Vickers.A Mark II-t a Mark I harckocsi alapján fejlesztették ki, és elődjétől átvette a fő tervezési feltevéseket, mint például a hajótest és a lánctalpok rombusz alakú formáját, a fegyverzet nélküli torony hiányát, valamint a toronyban való elhelyezését. a jármű oldalain. Ugyanakkor a kezdetektől fogva azt feltételezték, hogy a Mark II-t elsősorban oktatási feladatokra szánják, valamint számos, bár meglehetősen apróbb mechanikai fejlesztést vezetnek be a Mark I járművek használatából eredően. 1917 áprilisában és májusában az arras-i csatában használták, de súlyos veszteségeket szenvedett.A Mark V tank egy brit tank, gyakran az első világháborús nehéz harckocsik közé sorolják. Ennek az autónak az első prototípusai 1917 végén jelentek meg, a sorozatgyártás pedig 1917-1918 fordulóján kezdődött. Ennek eredményeként körülbelül 400 ilyen típusú harckocsit hoztak létre. Az autót egyetlen Ricard motor hajtotta, 150 LE-ig, tömege elérte a 30 tonnát. A jármű fegyverzete (az ún. Male változatban) két 57 mm-es ágyúból és három géppuskából állt, míg az ún. női változat - öt géppuska. Az úgynevezett Kompozit (vagy Hermafroditák) változat egyetlen 57 mm-es ágyúval és négy géppuskával felvértezve.A Mark V-t a Mark IV tank alapján fejlesztették ki. Elődjétől átvette a fő tervezési feltevéseket, mint például a hajótest és a lánctalpak rombusz alakú formáját, a fegyverzet nélküli torony hiányát és a kocsi oldalain lévő sponzonokban való elhelyezését. Azonban új hajtóegységet kapott, és ami ugyanilyen fontos, más hajtásláncot és pályafordító mechanizmust kapott. A kocsi parancsnokának kilátója is volt. A harckocsi mechanikailag is sokkal finomabb volt, mint elődje, páncélvastagsága 6-14 milliméter között változott. A Mark V harckocsikat először a hameli csatában használták harcban 1918 júliusában. Az 1918 augusztusi amiens-i csatában is széles körben használták őket. Érdekes módon csak az 1930-as évek elején vonták ki őket határozottan a brit hadseregből!A Mark IV tank egy brit tank, gyakran az első világháborús nehéz harckocsik közé sorolják. Ennek az autónak az első prototípusai 1917-ben jelentek meg, és a sorozatgyártás 1917-1918-ban folytatódott. Ennek eredményeként körülbelül 1220 ilyen típusú harckocsit hoztak létre. Az autót egyetlen Daimler-Foster motor hajtotta 105 LE-ig, súlya 27 és 29 tonna között mozgott. A jármű fegyverzete (az ún. Male változatban) két 57 mm-es kaliberű ágyúból és három 7,7 mm-es Lewis géppuskából állt, míg az ún. a női változat - öt 7,7 mm-es Lewis géppuska.A Mark IV-et a Mark I harckocsi alapján fejlesztették ki, és elődjétől átvette a fő tervezési feltevéseket, mint például a hajótest és a lánctalpak rombusz alakú formáját, a fegyverzetes torony hiányát és a pántokban való elhelyezését. a jármű oldalain. A fő korszerűsítés a páncélzat jelentős megerősítésére és az üzemanyagtartálynak a jármű egy másik részében történő elhelyezésére vonatkozott. Az autó általában mechanikailag is hatékonyabb és kevésbé megbízható volt, mint elődje. Néhány ilyen típusú járművet rádióállomásokkal és aknavetőkkel is felszereltek. Azt is érdemes hozzátenni, hogy a Mark IV tankok gyártása többszöröse volt, mint a Mark I járműveké, ami azt jelentette, hogy hat gyártóüzem között oszlik meg, a fő gyártó pedig a fővárosi üzem volt. A Mark IV harckocsikat először a Messines-i csata során használták harcban 1917 nyarán.A Mark I tank egy brit tank, amelyet gyakran az első világháborús nehéz harckocsik közé sorolnak. Ennek az autónak az első prototípusai 1916-ban jelentek meg, és ugyanebben az évben megkezdődött a sorozatgyártás is. Az autót egyetlen karburátoros motor hajtotta, 105 LE-ig. A jármű hossza 7,93 méter volt, teljes szélessége 4,19 méter. A jármű fegyverzete (az ún. Male változatban) két 57 mm-es ágyúból és három géppuskából állt, míg az ún. női változat - öt géppuska.A Mark I tank volt az első brit tank a Nagy Háborúban, amelyet széles körben használtak, és a történelem első harci harckocsija! A Little Willie tank prototípusának működéséből levont feltételezések és következtetések alapján fejlesztették ki. Ugyanakkor a nyomok elhelyezkedésében vagy a hajótest alakjában egyértelműen eltért tőle, pedig ugyanaz a motor hajtotta. A Mark I harckocsi az 1916-1918-as brit tankokra jellemző rombusz alakú formát is bevezetett. A járműben nem volt torony, és az összes fegyverzet a harckocsi oldalain lévő sponzonokra volt szerelve. A Mark I-et először 1916 szeptemberében használták harcban a somme-i csatában.