Vasútmodell és Makett szaküzlet. Nézzen be hozzánk!

Kérdése van? +36 1 797 6075

Kategóriák
Vasútmodell és Makett szaküzlet. Nézzen be hozzánk!

Kérdése van? +36 1 797 6075

  • Kategóriák
    • Ajándékkártya
    • Fehérnyomtatás
    • Barkács Fuggerth kocsik
    • Makettek
    • Vasútmodellezés
    • Terepasztal alapok
    • Kuponkedvezmények
    • Akciós termékek
    • Újdonságok
    • Frissen érkezett termékek
    • Dioráma-, terepasztal építés
    • Festés, weathering
    • Ecsetek, Airbrush
    • Műanyag és fém profilok, lemezek, balsafa
    • Kész modellek
    • Hobby-Művész
    • RC-modellek
    • Szerszámok, Ragasztók
    • Könyvek, kiadványok
    • Vitrinek, tárolódobozok
    • Ajándéktárgyak, ruházat
    • Gyereksarok
    • Barkácsműhely
    • Wargame - Warhammer
    • Gyártók
  • VMC Magazin
  • Hűségpontok felhasználása
  • Vasútmodell alkatrész rendelés
  • Kapcsolat
  1. VMC Magazin
  1. VMC Magazin
Vissza
Boeing 737

Boeing 737

A világ egyik legnépszerűbb keskeny törzsű (vagy más kifejezéssel egy folyosós) utasszállító repülőgépe a Boeing 737.

Makettezés
Légiközlekedés
2023.03.02 10:29 Besse Tamás

A világ egyik legnépszerűbb keskeny törzsű (vagy más kifejezéssel egy folyosós) utasszállító repülőgépe a Boeing 737. Története a 60-as években kezdődött, mikor a Boeing mérnökei létre akartak hozni egy két hajtóműves rövid hatótávolságú gépet a B727-es alapjaiból merítkezve. Első prototípusa 1967-ben repült.

Az érdeklődő vásárlók igényeit figyelembe véve született meg az első széria változatként a 737-100 típusmodell, mely a szárnyak alatt elhelyezett „szivarszerűen” elnyúló gondolában elhelyezett Pratt and Whitney JT8D hajtóművel készült. Az első üzembe helyező a nyugatnémet Lufthansa volt. A megnövelt befogadó képességű következő változat a 737-200 nevet viseli.

De itt nem állt meg az élet, tovább fejlesztették a típust, így megszületett a 737-300, amely 1984-ben epült először. Több aerodinamikai finomítás mellett megjelent a CFM 56 típusú hajtómű, ezzel gazdaságosabbá vált a repülés, nem mellékesen kisebb volt a zajterhelése az előd hajtóművéhez képest. Ezt követték az egyre nagyobb befogadó képességű alváltozatok, a 737-400-as és az 737-500-as modellek. A 737-200, 737-400 és 737-500-as sorozatot szokás 737 Classic-nak nevezni.

A következő lépcsőfok a típus életében a NG azaz a Next Generation sorozat megjelenése volt. A 737-600, 737-700, 737-800, 737-900, majd az ezekből létrehozott luxus BBJ (Boeing Business Jet) tartoznak ide. Ezekbe a még hatékonyabb, korszerűsített CFM56 hajtómű került, jelentősen modernizálták a gép elektronikai / avionikai rendszereit is. Ebből a sorozatból készült a legtöbb a 737-ek történetében. 1993-ban repült első ízben Next Generation 737.

Jelenleg a legmodernebb, gyártásban lévő változata a 737 MAX. 2016-ban repült először. A típus az előd NG-n alapul, de még gazdaságosabb, kevesebb káros anyagot kibocsátó CFM International LEAP-1B hajtóművet kapott. Nagyobb méretű, mint az előd CFM56, ezért, hogy ne érjen le földre a hajtómű burkolata, megnövelték a futómű hosszát. Ez a orrfutónál látszik különösen, mert a gép orra kissé az ég felé áll.

Az évtizedek során rengeteg légitársaság használta, használja napjainkig. Érdekesség, hogy katonai változatok is megjelentek. A T-43 verzót az amerikai légierő (USAF) használta navigátor képzésre, ez egy módosított 737-200-as. Az Amerikai Egyesült Államok Haditengerészete a 737-700-t módosíttatta az igényeiknek megfelelően, ebből lett a C-40A Clipper, általános szállítási feladatokra. USAF is kért a típusból, náluk a C-40B egy militarizált BBJ, magas rangú tisztek, politikusok szállítására alkalmazzák. Szintén légierős változat a C-40C, melyet hagyományos személyszállításra használnak.

Magyar vonatkozása is van a típusnak, hiszen a Malév első nyugati típusa a 737-200-as volt. Még a nyolcvanas években felvetődött egy a szovjet típusokhoz hasonló befogadó képességű, de azoktól kevesebbet fogyasztó, olcsóban repülhető típus beszerzése. Az akkori vezetőség a 737-es kedvező tulajdonságai miatt döntött mellette. Sőt, az új Malév festés minta is ezen a típuson debütált. 2003-tól a sajnálatos csődig, 2012-ig, 6 db 737-600, 7 db 737-700, 5 db 737-800-as repült a Malév színeiben.

 

Népszerű kategóriáink
vasútmodellezés
Vasútmodellezés
makettek
Makettek
repülőgép modellek
Repülőgép modellek
Kész modellek
Kész modellek
Dioráma, terepasztal építés
Dioráma, terepasztal építés
festékek
Festékek
szerszamok makettezéshez, modellezéshez
Szerszámok
könyvek, kiadványok
Könyvek, kiadványok
Ecsetek, Airbrush
Ecsetek, Airbrush
Antikolás, weathering
Antikolás, weathering
Profilok, lemezek
Profilok, lemezek
RC modellek
RC modellek
Vissza
Oldaltérkép
  • Nyitóoldal
  • Termékek
  • Akciós termékek
  • Frissen érkezett termékek
  • Újdonságok
  • H0 vasútmodellek [1:87]
  • Festékek, ragasztók
  • Vasútmodell gyártók
  • Vasútmodell naptár
  • Makettek
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Vasútmodell Centrum Kft
  • 1113 Budapest, Nagyszőlős u. 9.
  • +36 1 797 6075
  • info@vasutmodell-centrum.hu
  • facebook

  • instagram

  • pinterest

  • youtube

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Hírlevelünkre itt
iratkozhat fel!

Feliratkozás
mypos_eu
  • Ajándékkártya
  • Fehérnyomtatás
  • Barkács Fuggerth kocsik
  • Makettek
  • Vasútmodellezés
  • Terepasztal alapok
  • Kuponkedvezmények
  • Akciós termékek
  • Újdonságok
  • Frissen érkezett termékek
  • Dioráma-, terepasztal építés
  • Festés, weathering
  • Ecsetek, Airbrush
  • Műanyag és fém profilok, lemezek, balsafa
  • Kész modellek
  • Hobby-Művész
  • RC-modellek
  • Szerszámok, Ragasztók
  • Könyvek, kiadványok
  • Vitrinek, tárolódobozok
  • Ajándéktárgyak, ruházat
  • Gyereksarok
  • Barkácsműhely
  • Wargame - Warhammer
  • Gyártók
  • VMC Magazin
  • Hűségpontok felhasználása
  • Vasútmodell alkatrész rendelés
  • Kapcsolat
Nyelv váltás
  • hu
  • de
  • sk
  • ro
  • at
  • cz
Pénznem váltás
Belépés
Regisztráció
Kosár
A kosár üres
Vásárláshoz kattintson ide!
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.